به گزارش دنیای معدن از انجمن جهانی تولید فولاد در جدیدترین گزارش خود از کاهش ۷.۱ درصدی تولید فولاد جهان طی چهار ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

تولید فولاد جهان در ماه‌های ژانویه تا آوریل به ۶۱۹.۱ میلیون تن رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۷.۱ درصدی داشته است. تولید فولاد جهان در چهار ماهه سال قبل ۶۶۶.۴ میلیون تن اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش تولید فولاد ایران نیز در چهار ماهه سال جاری میلادی ۸.۹ درصد کاهش یافته و به ۹.۱ میلیون تن رسیده است. ایران در مدت مشابه سال قبل ۹.۹۸ میلیون تن فولاد تولید کرده بود.

ایران با وجود کاهش تولید، توانسته است جایگاه خود به‌عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان را طی این دوره حفظ کند.

چین با تولید ۳۳۶.۲ میلیون تنی بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد جهان در چهار ماهه ۲۰۲۲ بوده است. تولید فولاد چین نیز در این دوره ۱۰.۳ درصد افت داشته است.

هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل به ترتیب دومین تا نهمین تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان در چهار ماهه سال جاری میلادی بوده‌اند.

تولید فولاد آمریکا نیز طی این مدت ۱.۷ درصد کاهش یافته و به ۲۷.۱ میلیون تن رسیده است. برزیل با تولید ۱۱.۶ میلیون تن فولاد یک پله بالاتر از ایران و در رده نهم قرار گرفته است. تولید فولاد برزیل نیز طی این مدت ۱.۷ درصد کاهش داشته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید