به گزارش دنیای معدن، بررسی عملکرد شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبافولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ آهن چادرملو، گروه ملی صنعتی فولاد ایران و فولاد کویر، حاکی از صادرات ۶ میلیون و ۴۹ هزار و ۵۱۹ تنی فولاد است. آماری که در مقایسه با ۱۰ ماهه سال ۹۹ افزایش ۱۱ درصدی نشان می‌دهد.

با این حال، صادرات این شرکت‌ها در نخستین ماه از زمستان ۱۴۰۰ با نزول ۱۰ درصدی در مقایسه با دی‌ماه ۹۹ به ۳۵ هزار و ۲۵۵ تن رسید.

در ۱۰ ماهه امسال فولاد خوزستان با یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۵۱۶ تن (رشد ۲۰ درصدی) بیشترین میزان صادرات فولاد را به نام خود ثبت کرد و پس از آن فولاد مبارکه با ۹۸۰ هزار و ۷۵۸ تن (رشد پنج درصدی) و ذوب‌آهن اصفهان با ۹۳۷ هزار و ۹۰۶ تن (رشد ۱۹ درصدی)‌در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بیشترین رشد صادرات هم در بین شرکت‌های یاد شده به محصول بیلت فولادی جهان فولاد سیرجان با ۱۵۰ درصد رشد تعلق گرفت.

ورق عریض، اسلب، انواع مقاطع آلیاژی- مهندسی، میلگرد، بیلت فولادی، آهن اسفنجی، بریکت گرم و کلاف، عمده صادرات فولاد این شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد.

برپایه آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، جمهوری اسلامی ایران با تولید ۲۸.۵ میلیون تنی، همچنان عنوان دهمین فولادساز برتر جهان را در اختیار دارد.ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید