دنیای معدن: آلومینیوم ایران فردا، سه شنبه ۳۰ فروردین برای نخستین بار با عرضه صادراتی شمش هزار پوندی آلومینیوم به بورس کالا می آید.

به گزارش دنیای معدن، آلومینیوم ایران (#فایرا) فردا، سه شنبه ۳۰ فروردین، ۳ هزار تن شمشِ هزار پوندی (معادل ۴۵۳ کیلوگرم) خود را با قیمت پایه هر کیلوگرم ۸۷.۰۸ هزار تومان روی تابلو تالار کیش می برد.

این محموله در صورت فروش در تاریخ ۷ اردیبهشت درب کارخانه به فروشنده تحویل داده خواهد شد.

شمش آلومینیوم ۱۰۰۰ پوندی در صنایع کابل سازی و قطعات الکتریکی و موارد دیگراستفاده می شود. درجه خلوص این تولیدات از ۹۹/۷۰ تا ۹۹/۸۵ درصد است و اغلب در صنایع ذوب مجدد کاربرد دارد. این شمش ها به صورت خالص تولید می شوند و در آلیاژسازی و قطعه سازی و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. درجه خلوص شمش تولیدی ۹۹/۸۵ درصد آلومینیوم خالص است و اغلب در صنایع ذوب مجدد مصرف فویل آلومینیوم و لوازم بهداشتی نیز کاربرد دارند.

آلومینیوم، محصولی است که روز ۲۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار در تاریخ بورس کالا، راهی تالار صادراتی کیش شد که با معامله ۱۰۰۰ تنی در روز نخست، نوید صادراتی پر رونق برای این فلز نقره ای را ترسیم کرد چراکه در ادامه استقبال خوبی از عرضه ها صورت گرفت.

بررسی های آماری نشان می دهد در سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۰۰ تن شمش آلومینیوم از سوی دو شرکت آلومینای ایران و آلومینیوم جنوب در رینگ صادراتی عرضه و با تقاضای ۱۷ هزار و ۹۰۰ تنی همراه شد و ۱۰ هزار و ۱۰۰ تن آن مورد دادوستد قرار گرفت و راهی بازارهای صادراتی شد.

ارزش این معاملات نزدیک به ۶۰۷ میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان گزارش شد.

از ابتدای امسال نیز هزار تن شمش آلومینیوم آلومینای ایران در بورس کالا عرضه شد که با وجود تقاضای ۱۲۰۰ تنی، ۲۰۰ تن آن با قیمت پایه هر کیلوگرم ۹۰.۸ هزار تومان به فروش رسید.

به عقیده کارشناسان و فعالان حوزه آلومینیوم رینگ صادراتی و صادرات از طریق بورس کالا می تواند به شفافیت در قیمت ها و نحوه انجام معاملات کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید