دنیای معدن-مدیر سرمایه گذاری ایمیدرو گفت: با سرمایه گذاری کشور در صنعت فولاد، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های تولید فولاد توسعه پیدا کرد و در برنامه ششم توسعه نیز طرح جامع فولاد تکمیل شد و به عدد ظرفیت ۴۰ میلیون تنی کنونی رسید.

به گزارش دنیای معدن ، امیر صباغ با بیان اینکه شکل قطع برق در تابستان برای صنایع فولادی بی سابقه بوده است، امسال را پرچالش ترین سال این صنعت از سال ۲۰۰۶ توصیف کرد و گفت: ایران در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ وارد کننده فولاد بود اما امسال که در رتبه دهم تولید کننده فولاد قرار داریم مشکلات و چالش های بیشتری نسبت به آن سالها داریم.

مدیر سرمایه گذاری و توسعه ایمیدرو افزود: در آن زمان ظرفیت کنونی تولید فولاد وجود نداشت و رکورد قیمت جهانی در فولاد شکسته شد. به طوری‌که شمش فولاد بیش از هزار و ۲۰۰ دلار مبادله شد و در شرایطی که قیمت نفت بالا و تقاضای زیادی که پروژه مسکن مهر ایجاد کرد بازار را به هم ریخت و بخش عمده ای از نیاز داخل با قیمت بالای جهانی و دلار نفتی با واردات تامین می‌شد.

وی تصریح کرد: کشور در پی آن چالش تصمیم به سرمایه گذاری در صنعت فولاد گرفت و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های تولید فولاد توسعه پیدا کرد. حتی در برنامه ششم توسعه نیز طرح جامع فولاد تکمیل شد و به عدد ظرفیت ۴۰ میلیون تنی کنونی رسید.

مدیر سرمایه گذاری ایمیدرو گفت: در سال گذشته رتبه دهم فولاد دنیا را تصاحب کردیم و حتی در ماه‌هایی به رتبه نهم نیز رسیدیم.فولادبان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید