معرفی انواع پروفیل ساختمانی

خلاصه مقاله:برای ساختمان سازی یکی از مهمترین تجهیزاتی که استفاده می شود پروفیل است. هر یک از انواع پروفیل ساختمانی در بخش های متنوع ساختمان ها نصب می شوند.

برای ساختمان سازی یکی از مهمترین تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می گیرد پروفیل می باشد. هر یک از انواع پروفیل ساختمانی در بخش های متنوع ساختمان ها نصب می شوند. باید به خوبی هر یک از انواع پروفیل های ساختمانی را بشناسید تا از آنها استفاده کنید. پروفیل باز، پروفیل سی، پروفیل زد، نبشی فرمینگ و پروفیل U از جمله مهمترین پروفیل ها مورد استفاده برای ساختمان سازی هستند. در صنعت ساختمان سازی مصالح زیادی به کار گرفته می شود که هر یک از آنها برای تکمیل شدن ساخت و ساز هستند.

برای ساخت انواع درب و پنجره ها باید بدانید که پروفیل های ساختمانی نقش مهمی بر عهده دارند. به دلیل استحکامی که پروفیل ها دارند از آنها مزیت زیادی دریافت می شود. برای اجرای هر یک از انواع پروژه های ساختمانی باید یک پروفیل استفاده شود. پروفیل هایی که برای ساخت بسیاری از درب و پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرند از نوع باز و بسته می باشند. ساخت نرده های راه پله، حفاظ های تراس ساختمان و حفاظ های تراس را با استفاده از پروفیل ها انجام می دهند. هر یک از انواع پروفیل های ساختمانی پرکاربرد را در ادامه معرفی می کنیم.

انواع پروفیل ساختمانی

انواع پروفیل ساختمانی

 

آشنایی با پرکاربردترین انواع پروفیل ساختمانی

برخی از انواع پروفیل ساختمانی که کاربرد زیادی دارند و بیش از اندازه در ساختمان ها استفاده می شوند عبارتند از :

  1. پروفیل باز

پروفیل های ساختمانی باز با ابعاد و قطرهای متنوع تولید می شوند. پروفیل های باز در دسته بندی های متنوع تولید می شوند. این نمونه از پروفیل ها را برای ساخت بسیاری از مصالح ساختمان به کار می گیرند. چارچوب درب های چوبی، قاب بسیاری از پنجره های نمای بیرون ساختمان وساخت سقف های سوله ورزشگاه و  …. را با استفاده از این پروفیل ها تولید می کنند. این نمونه از پروفیل ها را در ضخامت ها و ابعاد متنوعی تولید می کنند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که پروفیل های زد از جمله بهترین و کاربردی ترین پروفیل های باز می باشد. ضخامت برای تولید این پروفیل ها اهمیت زیادی دارد. یکی از مهمترین فاکتورهای قیمت گذاری هر یک از پروفیل های ساختمانی ضخامت آنها می باشد. پروفیل های باز را می توانید در ابعاد متنوعی برای بخش های گوناگون ساختمان خریداری نمایید.

  1. پروفیل سی

یکی دیگر از انواع پروفیل ساختمانی، پروفیل های سی می باشد. برای ساختمان سازی این نمونه از پروفیل ها کاربرد زیادی دارند. پروفیل های سی را به طور معمول در چندین بخش به کار می گیرند. پوشش ها و سقف های سبک صنعتی و نیمه صنعتی را با این پروفیل ها تولید می کنند. برای مستحکم کردن سقف هایی که شیب دار هستند از پروفیل های سی استفاده می نمایند. برای ستون و دیوار سازه ها از پروفیل سی استفاده می کنند. برای مستحکم کردن ستون هایی که با یکدیگر فاصله زیادی دارند باید از این پروفیل ها استفاده کنند. جهت افزایش مقاومت و پوشش دیوارها این نمونه پروفیل ها را استفاده می کنند.

همچنین باید به خوبی بدانید که از دیگر کاربردهای پروفیل های ساختمانی سی برای ساخت دیوارهای غیر باربر می باشد. برای ساختار اصلی ساختمان ها برخی از دیوارها وزن زیادی را می توانند تحمل کنند. به طور معمول برخی از دیگر دیوارها که غیر باربر به شمار می روند. وظایف شان کم اهمیت تر می باشد. پروفیل های سی برای ساخت دیوارهایی که غیر باربر می باشند کاربرد زیادی دارند. پیش از اینکه خرید انواع پروفیل های سی را انجام دهید باید به خوبی در مورد کاربرد آنها اطلاعات کافی کسب نمایید.

انواع پروفیل ساختمانی

انواع پروفیل ساختمانی

  1. پروفیل های ساختمانی زد

یکی دیگر از انواع پروفیل ساختمانی که کاربرد زیادی دارد پروفیل زد می باشد. پروفیل های زد را برای سقف ورزشگاه ها، انبارها، سوله ها، پارکینگ ها و … مورد استفاده قرار می دهند. پروفیل های ساختمانی زد در دسته بندی های متنوعی تولید می شوند. ضخامت هر یک از انواع پروفیل های ساختمانی زد از دو ونیم تا 3 سانتی متر می باشد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که قیمت هر یک از پروفیل های ساختمانی بر اساس ضخامتی که پروفیل ها دارند تعیین می گردد. با توجه به کاربردهای متنوعی که از محصولات مختلف فولادی دریافت می شود باید بدانید اشکال زیادی از این پروفیل ها تولید می گردد. در این صورت نیازهای ساختمان سازی رفع می گردد.

از پروفیل ساختمانی زد برای متصل کردن بخش های متنوع سازه های فلزی می کنند. ساختمان هایی که دارای اسکلت فلزی هستند را از بخش های متنوع می سازند. در نهایت باید هر یک از آنها به صورت یکپارچه و مناسب به یکدیگر وصل شوند. سقف های شیب دار را هم با استفاده از پروفیل های زد تولید می کنند. شما باید به خوبی بدانید که برای طراحی سقف های شیب دار باید از پروفیل های نیم رخ زد استفاده می کنند. عدید که بعد از z نوشته می شود نشانگر ارتفاع مورد نیاز هر یک از پروفیل ها می باشد.

  1. پروفیل نبشی فرمینگ

یکی از انواع پروفیل ساختمانی که فولادی می باشد و کاربرد زیادی دارد نبشی فرمینگ است. این محصول را با استفاده از شمش های فولادی تولید می کنند. برای عملیات فرمینگ ورق در بسیاری از صنایع این ورق ها را مورد استفاده قرار خواهند داد. عرشه های فولادی را با استفاده از این ورق ها تولید می کنند. فرمینگ را زمانی به کار می گیرند که بخواهند محصولی را از کلی به شکل دیگر در بیاورند. شکل دادن به ورق یعنی فرمینگ که امروزه در صنعت ساختمان سازی بیش از اندازه کاربرد دارد.

مدل های زیادی از ورق های فرمینگ وجود دارد که هر یک از آنها را در بخش های متنوع استفاده می نمایند. این نمونه پروفیل ساختمانی را به صورت متنوع تولید می کنند. فرمینگ ها به صورت گرم و سرد می باشد. فرمینگ های گرم ورق های ضخیم می باشند و فرمینگ های سرد ضخامت کم دارند. هر یک از انواع ورق های سرد و گرم را بر اساس نیاز ساختمان سازی که دارید می توانید مورد استفاده قرار دهید. قالب های ورق های گرم و سرد فرمینگ متفاوت هستند که هر یک از آنها را در بخش های گوناگون باید نصب نمایند. قالب های شیروانی با قالب های دیگر فرق می کنند.

5. پروفیل های ساختمانی U

یکی دیگر از انواع پروفیل ساختمانی که کاربرد زیادی دارد پروفیل های u می باشد. این نمونه از پروفیل ها را به عنوان مهمترین متعلقات بازار می شناسند. به دلیل مزیت های این نمونه پروفیل ها دارای مقاومت زیادی می باشند و استحکام ساختمان را افزایش می دهند. تولید راحت این نمونه از پروفیل ها موجب شده است که تعداد زیادی از این پروفیل ها را در کمترین بازه زمانی تولید کنند. بسیاری از افرادی که در صنعت ساختمان سازی فعالیت می کنند این نمونه از پروفیل ها را به کار می گیرند.

جنس اصلی این نمونه از پروفیل ساختمانی از فولاد کربن می باشد. دو بال عمودی و یک جان افقی را روی این نمونه از پروفیل های ساختمانی به کار می گیرند. از این نمونه پروفیل های ساختمانی می توانید به عنوان ستون باربری و سازه های فولادی استفاده نمایید. این مسئله که پروفیل های u را در مصارف صنعتی به کار می گیرند از جمله مزیت های آن به شمار می رود. این نمونه از پروفیل ها در مدل های متنوع تولید می شوند که هر یک از آنها کاربرد خاصی دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید